PROGRAM ŠKOLENIA


PROBLÉMY ÚČTOVANIA
NAJMÄ Z DAŇOVÉHO HĽADISKA








 
 
 8,00 -  8,30 - Prezentácia
 8,30 - 14,30 - Školenie
12,00 - 12,30 - Obedňajšia prestávka
 
LEKTORI   Ing. Ondrej BALÁŽ
účtovný poradca a auditor,
ADT, s. r. o., BRATISLAVA


Ing. Ján MINÁRSKY
daňový poradca,
BRATISLAVA
     
 
 

1.deň
  1. Vybrané problémy zo zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve

  2. Opatrenie MF SR č. 23054/2002-92, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre podnikateľov účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva
    Rámcová účtová osnova, zmeny oproti r. 2002, nové účty
    Postupy účtovania, so zameraním na zmeny od roku 2003
    - deň uskutočnenia účtovného prípadu
    - postup pri otváraní účtovných kníh v roku 2003
    - zmeny v oblasti čas. rozlišovania nákladov a výnosov
    - zisťovanie hospodárskeho výsledku v účtovníctve
    - účtovanie dane z príjmov vrátane odložených daní
    - dlhodobý majetok, definovanie, oceňovanie, odpisovanie
    - krátkodobý majetok so zameraním na účtovanie zásob
    - zásady pre tvorbu a používanie rezerv a opravných pol.
    - účtovanie v cudzej mene a kurzové rozdiely
    - zmeny v účtovaní podľa jednotlivých účtových tried


  3. Zmeny v účtovnej závierke pre podnikateľov
    (nové vzory výkazov, obsah poznámok účtovnej závierky so zameraním na zmeny oproti doterajším predpisom)
 

 



2.deň

  1. Daňovníci dane z príjmov (s neobmedzenou a obmedzenou daňovou povinnosťou), predmet dane

  2. Určenie základu dane, príjmy a výdavky nezahrňované do základu dane

  3. Daňovo uznané výdavky (v limitovanej výške, na základe zaúčtovania, na základe zaplatenia)

  4. Daňovo neuznané náklady

  5. Položky odpočítateľné od základu dane, úľavy na dani

  6. Informácia o novom zákone o dani z príjmov k 1.1.2004

  7. Novelizácia zákona o dani z pridanej hodnoty k 1. 7. a k 1. 8. 2003 - zmena nároku na vrátenie vykázaného nadmerného odpočtu, vrátenie vykázaného nadmerného odpočtu v novej 6-mesačnej lehote, zdaňovanie prijatých preddavkov

  8. Diskusia k problémom účtovania z daňového hľadiska

 

 

 

ZAMERANIE A ÚČASTNÍCI

Vážené dámy, Vážení páni,


Pretože na školeniach s účtovnou problematikou narážame často na problémy ako sa to zdaňuje a na školeniach s daňovou problematikou narážame často na problémy, ako sa to účtuje, sme usporiadali školenie, na ktorom budú stále prítomní dvaja odborníci (účtovník - audítor a daňový poradca), aby ste si mohli poriešiť svoje problémy a nejasnosti vedenia podvojného účtovníctva a zdaňovania (dane z príjmov) právnických osôb komplexne. Pozornosť bude venovaná taktiež zmenám už platným v roku 2003 ako i pripravovaným. Súčasťou školenia sú aktuálne písomné materiály.

Školenie je určené účtovníkom v štátnych podnikoch, spoločnostiach, družstvách ako aj ďalším firmám účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva podnikateľov. Ďalej odporúčame účasť ekonómom, daňovým špecialistom, audítorom a ich asistentom.

 

ORGANIZAČNÉ POKYNY
     
  1. Zaslaním vyplnenej záväznej prihlášky vzniká zmluvný vzťah medzi účastníkom (prihlasujúcou organizáciou) a MANAGEMENT SERVICE Plavecký Štvrtok.

  2. Účastnícky poplatok za 1 účastníka stanovený podľa Zákona č. 18/1996 Zb je 1.440,-Sk (organizačné náklady, písomné materiály, občerstvenie - 1.263,20 Sk + 176,80 Sk DPH). V prípade záujmu iba o jeden deň poplatok je 720,- Sk, z toho DPH je 88,40 Sk. Platiteľom DPH odovzdáme daňový doklad počas školenia. Prihláseného účastníka môže zastúpiť náhradník.

  3. Potvrdenie o zaplatení účastníckeho poplatku treba predložiť pri prezentácii.

  4. Príjem záväznej prihlášky nepotvrdzujeme. Oznam obdrží účastník, iba ak dôjde k zmene, alebo ak Vašej požiadavke nebudeme môcť vyhovieť.


HOME  |  2002  |  2003  |  KONTAKT  |  E-MAIL